Strefa logowania

zarejestruj się       przypomnij hasło

Dołącz do grona AutoPasjonatów!
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies. [zamknij]

Chip-Tuning – co i jak?

Kategoria: Artykuły » Tuning, opublikowano: 2011-08-10, zamieścił: redakcja

Jak powszechnie wiadomo praktycznie każdy samochód wyposażony jest w centralny układ sterujący pracą silnika. Popularnie układ ten nazywa się komputerem pokładowym lub potocznie „mózgiem samochodu”.Jego odpowiedzialność spoczywa na kontroli mocy jaką uzyskuje motor naszego samochodu. W zaistniałej sytuacji nie trudno więc wydedukować, że zmiany w układzie sterującym pracą silnika mogą zmienić moc naszego samochodu.

Pierwszym krokiem w tym kierunku jest wymiana oprogramowania jednostki sterującej, aby tą moc powiększyć. Jest to stosunkowo proste, aczkolwiek wiąże się to z pewnymi konsekwencjami o których warto pamiętać decydując się na ten rodzaj modyfikowania swojego silnika. Wzrost mocy silnika poprzez zmianę oprogramowania jednostki sterującej ma znaczący wpływ na duże zmiany w całej pracy silnika. W uproszczeniu polega to na zwiększeniu dawek paliwa oraz powietrza.

Należy pamiętać, że turbosprężarka będzie musiała pracować wydajniej, a ponadto cały układ dolotowy będzie zmuszony do bardziej wydajnego chłodzenia. Następnie układ spalinowy będzie musiał poradzić sobie z większym ciśnieniem spalin. W takim razie dlaczego to jest, aż tak ważne? Ponieważ jeśli poprzez zmianę oprogramowania układu sterującego pracą silnikiem podniesiemy jego moc o zbyt dużą wartość, to wszystkie elementy silnika mogą tego nie znieść zbyt dobrze, albo znacznie skróci to ich żywotność.

Warto jest więc dobrze przemyśleć kwestię modyfikacji poprzez chip i zastanowić się czy na prawdę tego chcemy. Decydując się na to ustalmy najpierw jaki procent mocy możemy dodać naszemu silnikowi w granicach bezpieczeństwa bez ingerencji w wydajne chłodzenie, dolot jak również układ wydechowy.

Zobacz również:

  • Mandat za zaniedbany samochód? Mandat za zaniedbany samochód? - Brudne, zaniedbane, hałasujące – czy właśnie tak wyglądają auta polskich kierowców? Na pewno nie wszystkie. Nie da się jednak ukryć, że wiele pojazdów, które mijamy na drogach znajduje się w opłakanym stanie. Ciekawe tylko, czy właściciele takich samochodów zdają sobie sprawę, że grożą im... mandaty!

  • Tuning optyczny / wizualny / zewnętrzny - Na polskich drogach można znaleźć wiele samochodów, które z zewnątrz są całkowicie przerobione. Taka moda nastała szczególnie wśród młodego pokolenia, które chce mieć po prostu jedyne w swoim rodzaju samochody.

  • Koszty tuningu silników benzynowych i wysokoprężnych - porównanie - Od wielu lat toczy się spór o to, które silniki są lepsze – wysokoprężne czy benzynowe. Oba silniki mają swoje wady i zalety. Silniki wysokoprężne uznawane są za bardzo wytrzymałe i oszczędne, a silniki benzynowe uznaje się zaś za mocniejsze, lecz mniej trwałe.


Redakcja portalu AutoPasjonaci.pl nie bierze odpowiedzialności za stosowanie się do publikowanych artykułów.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.

Komentarze

Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która napisze tutaj komentarz.

Komentarze mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy

Daj znać znajomym

Losowe Auta

  • Hultaj
    Hultaj
    Hultaj
    Pojemność 1.5 Moc: 88
    Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: bartek5951
  • Leszek
    Leszek
    Leszek
    Pojemność 1.9 Moc: 155
    Rodzaj paliwa: ON Zamieścił: Worgen69
  • Astra GSi 16V
    Astra GSi 16V
    Astra GSi 16V
    Pojemność 1.8 Moc: 138,7
    Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: niski
  • Honda Civic
    Honda Civic
    Honda Civic
    Pojemność 1.8 Moc: 140
    Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: Sebastian
  • Peugeot 307 By PiKo
    Peugeot 307 By PiKo
    Peugeot 307 By PiKo
    Pojemność 1.6 Moc: 110
    Rodzaj paliwa: Pb+LPG Zamieścił: Piko1992

Losowe Galerie

  • OSK Perfect Driver

    OSK Perfect Driver

    Zdjęć: 1
    Nauczymy Cię jeździć perfekcyjnie...

  • Opel Calibra Team

    Opel Calibra Team

    Zdjęć: 9
    Opel Calibra Team - fotki

  • Mój opelek

    Mój opelek

    Zdjęć: 1
    moje pierwsze autko

  • Samochody do wypożyczenia

    Samochody do wypożyczenia

    Zdjęć: 1
    Zdjęcia aut

  • Targi Motoryzacyjne Częstochowa 2011

    Targi Motoryzacyjne Częstochowa 2011

    Zdjęć: 11
    MotoWitkowski


Kalendarz Imprez

 < < May 2024 > > 
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nd
01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Shout Box

06:12:30 justinrobinson : justinrobinson
05:39:11 elaclark : elaclark
11:42:32 Warsaw Dental Center : dentysta
01:15:43 Nevillberger : 6
20:22:40 wojast66 : l
10:29:39 Anastasia : dentysta
19:40:45 kyjoho : https://busytransport.wordpres
s.com
19:55:58 kyjoho : ?
19:55:59 kyjoho : ?
19:56:01 kyjoho : ?
19:56:04 kyjoho : test
19:56:13 kyjoho : fajna strona
19:56:23 kyjoho : cześć
19:56:27 kyjoho : pozdrawiam
19:56:34 kyjoho : jest tu kto?
19:56:36 kyjoho : ?
19:56:37 kyjoho : ?
19:56:38 kyjoho : ?
08:34:38 syed : d
11:03:16 Adams J : hii
Odznacz aby wyłączyć automatyczne
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.

Zaloguj się aby pisać w shoutboxie,
zarejestruj się jeśli nie masz konta.
Copyright © AutoPasjonaci.pl 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone.