Koszty tuningu silników benzynowych i wysokoprężnych - porównanie
Kategoria: Artykuły » Tuning, opublikowano: 2011-08-10, zamieścił: redakcja
Od wielu lat toczy się spór o to, które silniki są lepsze – wysokoprężne czy benzynowe. Oba silniki mają swoje wady i zalety. Silniki wysokoprężne uznawane są za bardzo wytrzymałe i oszczędne, a silniki benzynowe uznaje się zaś za mocniejsze, lecz mniej trwałe.Jednak rozwój mechaniki zmienia dziś te poglądy. Jak to rozumieć? Silniki diesla mogą osiągać wysoką moc, a silniki benzynowe nie są już tak słabe jak dawniej. Jednak jakie to ma znaczenie w odniesieniu do kosztów modyfikowania poszczególnych silników? Okazuje się, że dość duże. Wysokoprężny silnik turbodoładowany może zyskać sporo mocy, jeśli wymienimy w nim turbosprężarkę oraz parę innych elementów. Nie musza to być części najwyższej jakości (chociaż dobrze byłoby sięgać po te lepsze), a efekt i tak będzie dobry. Modyfikowanie silników benzynowych wiąże się często z wymianą większej ilości elementów i nie mogą one być marnej jakości. Wszystko musi być idealnie dopasowane i nie może być żadnych nieścisłości – pomimo tego, że silniki benzynowe nie są już tak słabe jak dawniej to w dalszym ciągu nie są tak mocne jak turbodiesele. Koniecznie trzeba zadbać o wysoką jakość użytych do modyfikacji części. Związek powyższych zdań z kosztami modyfikowania silników jest chyba widoczny jak na dłoni – diesle są tańsze w przeprowadzaniu modyfikacji, gdyż nie wymagają tak wielu starań. Jednak czy fakt, że są one tańsze w modyfikowaniu czyni je zwycięzcami w tym starciu? Wielu ludzi zgodnie stwierdzi, że nie. Jest tak dlatego, że silniki diesla nigdy nie były w stanie rozwijać tak dużych mocy jak silniki benzynowe. To właśnie te drugie od wielu lat rządzą nie podzielnie na torach i są znacznie bardziej popularne jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju tuning. Warto więc pamiętać o tym, że koszty to nie wszystko i należy przemyśleć, czego dokładnie oczekujemy po modyfikacjach. Jeżeli chodzi o koszty tuningowania silników benzynowych to tańszą opcją jest montaż turbiny niż zwiększanie mocy silnika wolnossącego.
Zobacz również:
- Tuning optyczny / wizualny / zewnętrzny - Na polskich drogach można znaleźć wiele samochodów, które z zewnątrz są całkowicie przerobione. Taka moda nastała szczególnie wśród młodego pokolenia, które chce mieć po prostu jedyne w swoim rodzaju samochody.
- Zalety i wady silników benzynowych, wysokoprężnych, zasilanych gazem. - Każdy samochód wyposażony jest w jednostkę napędową. Istnieją trzy podstawowe rodzaje zasilania silników, z którymi możemy się spotkać. Każdy rodzaj ma swoje wady i zalety.
- Od czego zacząć tuning mechaniczny? - Jak wiadomo wielu posiadaczy samochodów pragnie w każdy z możliwych sposobów poprawić ich moc oraz osiągi, albowiem standard to za mało. To jest właśnie czas, kiedy zaczynamy myśleć o tuningu naszego własnego samochodu.
Redakcja portalu AutoPasjonaci.pl nie bierze odpowiedzialności za stosowanie się do publikowanych artykułów.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.
Daj znać znajomym
Losowe Auta
-
MietaPojemność 2.2 Moc: 95 Rodzaj paliwa: ON Zamieścił: hulej95 -
PussyWagonPojemność 2.0 Moc: 122 Rodzaj paliwa: Pb+LPG Zamieścił: Piczomagne5 -
Honda CivicPojemność 1.8 Moc: 140 Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: Sebastian -
VW Golf mk3 <3Pojemność 1.6 Moc: 75 Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: Robert96 -
MałyszPojemność 1.6 Moc: 90 Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: michal.kandefer
Losowe Galerie
-
Fiat Coupe
Zdjęć: 4
a... różne takie -
Ćwierć mili - przejazdy - Extremizer Motor Show Rudniki 2012
Zdjęć: 212
SSS Extremizer Motor Show Rudniki 2012 - przejazdy na 1/4 Mili -
Moje Samochody
Zdjęć: 1
BuzoWazony -
Seat Leon <3
Zdjęć: 1
We Love Seat Leon! -
golf
Zdjęć: 1
1.9 tdi
Kalendarz Imprez
< < | May 2024 | > > | ||||
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sb | Nd |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | ||
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Shout Box
06:12:30 justinrobinson
:
05:39:11 elaclark
:
11:42:32 Warsaw Dental Center
:
01:15:43 Nevillberger
:
20:22:40 wojast66
:
10:29:39 Anastasia
:
19:40:45 kyjoho
:
19:55:58 kyjoho
:
19:55:59 kyjoho
:
19:56:01 kyjoho
:
19:56:04 kyjoho
:
19:56:13 kyjoho
:
19:56:23 kyjoho
:
19:56:27 kyjoho
:
19:56:34 kyjoho
:
19:56:36 kyjoho
:
19:56:37 kyjoho
:
19:56:38 kyjoho
:
08:34:38 syed
:
11:03:16 Adams J
:
Odznacz aby wyłączyć automatyczne
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.
Zaloguj się aby pisać w shoutboxie,
zarejestruj się jeśli nie masz konta.
Komentarze