Strefa logowania

zarejestruj się       przypomnij hasło

Dołącz do grona AutoPasjonatów!
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies. [zamknij]

Chip-Tuning – co i jak?

Kategoria: Artykuły » Tuning, opublikowano: 2011-08-10, zamieścił: redakcja

Jak powszechnie wiadomo praktycznie każdy samochód wyposażony jest w centralny układ sterujący pracą silnika. Popularnie układ ten nazywa się komputerem pokładowym lub potocznie „mózgiem samochodu”.Jego odpowiedzialność spoczywa na kontroli mocy jaką uzyskuje motor naszego samochodu. W zaistniałej sytuacji nie trudno więc wydedukować, że zmiany w układzie sterującym pracą silnika mogą zmienić moc naszego samochodu.

Pierwszym krokiem w tym kierunku jest wymiana oprogramowania jednostki sterującej, aby tą moc powiększyć. Jest to stosunkowo proste, aczkolwiek wiąże się to z pewnymi konsekwencjami o których warto pamiętać decydując się na ten rodzaj modyfikowania swojego silnika. Wzrost mocy silnika poprzez zmianę oprogramowania jednostki sterującej ma znaczący wpływ na duże zmiany w całej pracy silnika. W uproszczeniu polega to na zwiększeniu dawek paliwa oraz powietrza.

Należy pamiętać, że turbosprężarka będzie musiała pracować wydajniej, a ponadto cały układ dolotowy będzie zmuszony do bardziej wydajnego chłodzenia. Następnie układ spalinowy będzie musiał poradzić sobie z większym ciśnieniem spalin. W takim razie dlaczego to jest, aż tak ważne? Ponieważ jeśli poprzez zmianę oprogramowania układu sterującego pracą silnikiem podniesiemy jego moc o zbyt dużą wartość, to wszystkie elementy silnika mogą tego nie znieść zbyt dobrze, albo znacznie skróci to ich żywotność.

Warto jest więc dobrze przemyśleć kwestię modyfikacji poprzez chip i zastanowić się czy na prawdę tego chcemy. Decydując się na to ustalmy najpierw jaki procent mocy możemy dodać naszemu silnikowi w granicach bezpieczeństwa bez ingerencji w wydajne chłodzenie, dolot jak również układ wydechowy.

Zobacz również:

  • Mandat za zaniedbany samochód? Mandat za zaniedbany samochód? - Brudne, zaniedbane, hałasujące – czy właśnie tak wyglądają auta polskich kierowców? Na pewno nie wszystkie. Nie da się jednak ukryć, że wiele pojazdów, które mijamy na drogach znajduje się w opłakanym stanie. Ciekawe tylko, czy właściciele takich samochodów zdają sobie sprawę, że grożą im... mandaty!

  • Tuning optyczny / wizualny / zewnętrzny - Na polskich drogach można znaleźć wiele samochodów, które z zewnątrz są całkowicie przerobione. Taka moda nastała szczególnie wśród młodego pokolenia, które chce mieć po prostu jedyne w swoim rodzaju samochody.

  • Koszty tuningu silników benzynowych i wysokoprężnych - porównanie - Od wielu lat toczy się spór o to, które silniki są lepsze – wysokoprężne czy benzynowe. Oba silniki mają swoje wady i zalety. Silniki wysokoprężne uznawane są za bardzo wytrzymałe i oszczędne, a silniki benzynowe uznaje się zaś za mocniejsze, lecz mniej trwałe.


Redakcja portalu AutoPasjonaci.pl nie bierze odpowiedzialności za stosowanie się do publikowanych artykułów.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.

Komentarze

Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która napisze tutaj komentarz.

Komentarze mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy

Daj znać znajomym

Losowe Auta

  • FORD RANGER
    FORD RANGER
    FORD RANGER
    Pojemność 2.5 Moc: 143
    Rodzaj paliwa: ON Zamieścił: miwa
  • flog30
    flog30
    flog30
    Pojemność 3.5 Moc: 253
    Rodzaj paliwa: Pb+LPG Zamieścił: flog30
  • Fiat CC 2,0 ne TRG Motorsport
    Fiat CC 2,0 ne TRG Motorsport
    Fiat CC 2,0 ne TRG Motorsport
    Pojemność 2.0 Moc: 115
    Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: TRG Oswiecim
  • Polo
  • Fiat Brava Steel
    Fiat Brava Steel
    Fiat Brava Steel
    Pojemność 1.6 Moc: 103
    Rodzaj paliwa: Pb+LPG Zamieścił: zlosnik

Losowe Galerie

  • W moich rękach

    W moich rękach

    Zdjęć: 1
    xxx

  • Vectra B V6 3.0 i30

    Vectra B V6 3.0 i30

    Zdjęć: 61
    Opel Vectra 3.0 V6 i30 254KM po przekładce (poprzednio było 2.0 ecotec)

  • V Ogólnopolski Zlot GSi Klub Polska

    V Ogólnopolski Zlot GSi Klub Polska

    Zdjęć: 58
    Zdjęcia ze V Ogólnopolskiego Zlotu Klubu Astra GSi Klub Polska w Sielpi / Miedzianej Górze k. Kielc

  • Oklejanie samochodów - www.zmianakoloruauta.pl

    Oklejanie samochodów - www.zmianakoloruauta.pl

    Zdjęć: 24
    Oklejanie samochodów www.zmianakoloruauta.pl

  • Moje 1 autko ^^

    Moje 1 autko ^^

    Zdjęć: 1
    Alfa Romeo 145 1.4 16v T.S 103km


Kalendarz Imprez

 < < June 2024 > > 
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nd
01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Shout Box

01:15:43 Nevillberger : 6
20:22:40 wojast66 : l
10:29:39 Anastasia : dentysta
19:40:45 kyjoho : https://busytransport.wordpres
s.com
19:55:58 kyjoho : ?
19:55:59 kyjoho : ?
19:56:01 kyjoho : ?
19:56:04 kyjoho : test
19:56:13 kyjoho : fajna strona
19:56:23 kyjoho : cześć
19:56:27 kyjoho : pozdrawiam
19:56:34 kyjoho : jest tu kto?
19:56:36 kyjoho : ?
19:56:37 kyjoho : ?
19:56:38 kyjoho : ?
08:34:38 syed : d
11:03:16 Adams J : hii
21:56:05 Lil Bubba : he
21:56:07 Lil Bubba : y
21:56:07 Lil Bubba : y
Odznacz aby wyłączyć automatyczne
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.

Zaloguj się aby pisać w shoutboxie,
zarejestruj się jeśli nie masz konta.
Copyright © AutoPasjonaci.pl 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone.