Koszty tuningu silników benzynowych i wysokoprężnych - porównanie
Kategoria: Artykuły » Tuning, opublikowano: 2011-08-10, zamieścił: redakcja
Od wielu lat toczy się spór o to, które silniki są lepsze – wysokoprężne czy benzynowe. Oba silniki mają swoje wady i zalety. Silniki wysokoprężne uznawane są za bardzo wytrzymałe i oszczędne, a silniki benzynowe uznaje się zaś za mocniejsze, lecz mniej trwałe.Jednak rozwój mechaniki zmienia dziś te poglądy. Jak to rozumieć? Silniki diesla mogą osiągać wysoką moc, a silniki benzynowe nie są już tak słabe jak dawniej. Jednak jakie to ma znaczenie w odniesieniu do kosztów modyfikowania poszczególnych silników? Okazuje się, że dość duże. Wysokoprężny silnik turbodoładowany może zyskać sporo mocy, jeśli wymienimy w nim turbosprężarkę oraz parę innych elementów. Nie musza to być części najwyższej jakości (chociaż dobrze byłoby sięgać po te lepsze), a efekt i tak będzie dobry. Modyfikowanie silników benzynowych wiąże się często z wymianą większej ilości elementów i nie mogą one być marnej jakości. Wszystko musi być idealnie dopasowane i nie może być żadnych nieścisłości – pomimo tego, że silniki benzynowe nie są już tak słabe jak dawniej to w dalszym ciągu nie są tak mocne jak turbodiesele. Koniecznie trzeba zadbać o wysoką jakość użytych do modyfikacji części. Związek powyższych zdań z kosztami modyfikowania silników jest chyba widoczny jak na dłoni – diesle są tańsze w przeprowadzaniu modyfikacji, gdyż nie wymagają tak wielu starań. Jednak czy fakt, że są one tańsze w modyfikowaniu czyni je zwycięzcami w tym starciu? Wielu ludzi zgodnie stwierdzi, że nie. Jest tak dlatego, że silniki diesla nigdy nie były w stanie rozwijać tak dużych mocy jak silniki benzynowe. To właśnie te drugie od wielu lat rządzą nie podzielnie na torach i są znacznie bardziej popularne jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju tuning. Warto więc pamiętać o tym, że koszty to nie wszystko i należy przemyśleć, czego dokładnie oczekujemy po modyfikacjach. Jeżeli chodzi o koszty tuningowania silników benzynowych to tańszą opcją jest montaż turbiny niż zwiększanie mocy silnika wolnossącego.
Zobacz również:
- Tuning optyczny / wizualny / zewnętrzny - Na polskich drogach można znaleźć wiele samochodów, które z zewnątrz są całkowicie przerobione. Taka moda nastała szczególnie wśród młodego pokolenia, które chce mieć po prostu jedyne w swoim rodzaju samochody.
- Zalety i wady silników benzynowych, wysokoprężnych, zasilanych gazem. - Każdy samochód wyposażony jest w jednostkę napędową. Istnieją trzy podstawowe rodzaje zasilania silników, z którymi możemy się spotkać. Każdy rodzaj ma swoje wady i zalety.
- Od czego zacząć tuning mechaniczny? - Jak wiadomo wielu posiadaczy samochodów pragnie w każdy z możliwych sposobów poprawić ich moc oraz osiągi, albowiem standard to za mało. To jest właśnie czas, kiedy zaczynamy myśleć o tuningu naszego własnego samochodu.
Redakcja portalu AutoPasjonaci.pl nie bierze odpowiedzialności za stosowanie się do publikowanych artykułów.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.
Daj znać znajomym
Losowe Auta
-
Vw Polo 4FlPojemność 1.2 Moc: 70 Rodzaj paliwa: Pb+LPG Zamieścił: BuzoWazon -
Volkswagen Golf V GTPojemność 1.4 Moc: 170 Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: szatixx -
RobertPojemność 1.8 Moc: 220 Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: natec99 -
Vw Garbus 1303Pojemność 1.6 Moc: 75 Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: rygiel221 -
Ford MondeoPojemność 2.0 Moc: 145 Rodzaj paliwa: Pb+LPG Zamieścił: Patryk34
Losowe Galerie
-
Wymiana hamulców w Audi A4
Zdjęć: 15
Kilka fotek z ostatniej wymiany hamulców w Audi A4 -
Astra Bertone V6 2.5
Zdjęć: 31
Opel Astra Bertone 2.5 V6 -
Volkswagen Golf II
Zdjęć: 1
Moje autko :) -
Klamoty
Zdjęć: 2
:) -
moja lalunia
Zdjęć: 1
super
Kalendarz Imprez
< < | April 2024 | > > | ||||
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sb | Nd |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 |
08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Shout Box
08:54:57 Nevillberger
:
06:12:30 justinrobinson
:
05:39:11 elaclark
:
11:42:32 Warsaw Dental Center
:
01:15:43 Nevillberger
:
20:22:40 wojast66
:
10:29:39 Anastasia
:
19:40:45 kyjoho
:
19:55:58 kyjoho
:
19:55:59 kyjoho
:
19:56:01 kyjoho
:
19:56:04 kyjoho
:
19:56:13 kyjoho
:
19:56:23 kyjoho
:
19:56:27 kyjoho
:
19:56:34 kyjoho
:
19:56:36 kyjoho
:
19:56:37 kyjoho
:
19:56:38 kyjoho
:
08:34:38 syed
:
Odznacz aby wyłączyć automatyczne
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.
Zaloguj się aby pisać w shoutboxie,
zarejestruj się jeśli nie masz konta.
Komentarze