Strefa logowania

zarejestruj się       przypomnij hasło

Dołącz do grona AutoPasjonatów!
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies. [zamknij]

Koszty tuningu silników benzynowych i wysokoprężnych - porównanie

Kategoria: Artykuły » Tuning, opublikowano: 2011-08-10, zamieścił: redakcja

Od wielu lat toczy się spór o to, które silniki są lepsze – wysokoprężne czy benzynowe. Oba silniki mają swoje wady i zalety. Silniki wysokoprężne uznawane są za bardzo wytrzymałe i oszczędne, a silniki benzynowe uznaje się zaś za mocniejsze, lecz mniej trwałe.Jednak rozwój mechaniki zmienia dziś te poglądy. Jak to rozumieć? Silniki diesla mogą osiągać wysoką moc, a silniki benzynowe nie są już tak słabe jak dawniej. Jednak jakie to ma znaczenie w odniesieniu do kosztów modyfikowania poszczególnych silników? Okazuje się, że dość duże. Wysokoprężny silnik turbodoładowany może zyskać sporo mocy, jeśli wymienimy w nim turbosprężarkę oraz parę innych elementów. Nie musza to być części najwyższej jakości (chociaż dobrze byłoby sięgać po te lepsze), a efekt i tak będzie dobry. Modyfikowanie silników benzynowych wiąże się często z wymianą większej ilości elementów i nie mogą one być marnej jakości. Wszystko musi być idealnie dopasowane i nie może być żadnych nieścisłości – pomimo tego, że silniki benzynowe nie są już tak słabe jak dawniej to w dalszym ciągu nie są tak mocne jak turbodiesele. Koniecznie trzeba zadbać o wysoką jakość użytych do modyfikacji części. Związek powyższych zdań z kosztami modyfikowania silników jest chyba widoczny jak na dłoni – diesle są tańsze w przeprowadzaniu modyfikacji, gdyż nie wymagają tak wielu starań. Jednak czy fakt, że są one tańsze w modyfikowaniu czyni je zwycięzcami w tym starciu? Wielu ludzi zgodnie stwierdzi, że nie. Jest tak dlatego, że silniki diesla nigdy nie były w stanie rozwijać tak dużych mocy jak silniki benzynowe. To właśnie te drugie od wielu lat rządzą nie podzielnie na torach i są znacznie bardziej popularne jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju tuning. Warto więc pamiętać o tym, że koszty to nie wszystko i należy przemyśleć, czego dokładnie oczekujemy po modyfikacjach. Jeżeli chodzi o koszty tuningowania silników benzynowych to tańszą opcją jest montaż turbiny niż zwiększanie mocy silnika wolnossącego.

Zobacz również:

  • Tuning optyczny / wizualny / zewnętrzny Tuning optyczny / wizualny / zewnętrzny - Na polskich drogach można znaleźć wiele samochodów, które z zewnątrz są całkowicie przerobione. Taka moda nastała szczególnie wśród młodego pokolenia, które chce mieć po prostu jedyne w swoim rodzaju samochody.

  • Zalety i wady silników benzynowych, wysokoprężnych, zasilanych gazem. - Każdy samochód wyposażony jest w jednostkę napędową. Istnieją trzy podstawowe rodzaje zasilania silników, z którymi możemy się spotkać. Każdy rodzaj ma swoje wady i zalety.

  • Od czego zacząć tuning mechaniczny? - Jak wiadomo wielu posiadaczy samochodów pragnie w każdy z możliwych sposobów poprawić ich moc oraz osiągi, albowiem standard to za mało. To jest właśnie czas, kiedy zaczynamy myśleć o tuningu naszego własnego samochodu.


Redakcja portalu AutoPasjonaci.pl nie bierze odpowiedzialności za stosowanie się do publikowanych artykułów.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.

Komentarze

Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która napisze tutaj komentarz.

Komentarze mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy

Daj znać znajomym

Losowe Auta

  • AUDI
    AUDI
    AUDI
    Pojemność 1.9 Moc: 135
    Rodzaj paliwa: ON Zamieścił: ziom12345.81
  • Vw Garbus 1303
    Vw Garbus 1303
    Vw Garbus 1303
    Pojemność 1.6 Moc: 75
    Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: rygiel221
  • Audi
    Audi
    Audi
    Pojemność 2.0 Moc: 115
    Rodzaj paliwa: Pb+LPG Zamieścił: KasztanyNaPolu
  • Fresh as f*ck MK4 by Góral
    Fresh as f*ck MK4 by Góral
    Fresh as f*ck MK4 by Góral
    Pojemność 1.9 Moc: 130
    Rodzaj paliwa: ON Zamieścił: ChupaCk
  • Honda Civic type-R

Losowe Galerie

  • FORfiter w Seat Ibiza III

    FORfiter w Seat Ibiza III

    Zdjęć: 3
    Nasz kierowca z Darłówka dał rade i zawsze można było na niego liczyć nawet jak sobie wypił

  • Clio

    Clio

    Zdjęć: 3
    Moje autko

  • Fiat Coupe

    Fiat Coupe

    Zdjęć: 4
    a... różne takie

  • Cordi

    Cordi

    Zdjęć: 1
    Seat

  • E39

    E39

    Zdjęć: 6
    Moje BMW


Kalendarz Imprez

 < < June 2024 > > 
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nd
01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Shout Box

01:15:43 Nevillberger : 6
20:22:40 wojast66 : l
10:29:39 Anastasia : dentysta
19:40:45 kyjoho : https://busytransport.wordpres
s.com
19:55:58 kyjoho : ?
19:55:59 kyjoho : ?
19:56:01 kyjoho : ?
19:56:04 kyjoho : test
19:56:13 kyjoho : fajna strona
19:56:23 kyjoho : cześć
19:56:27 kyjoho : pozdrawiam
19:56:34 kyjoho : jest tu kto?
19:56:36 kyjoho : ?
19:56:37 kyjoho : ?
19:56:38 kyjoho : ?
08:34:38 syed : d
11:03:16 Adams J : hii
21:56:05 Lil Bubba : he
21:56:07 Lil Bubba : y
21:56:07 Lil Bubba : y
Odznacz aby wyłączyć automatyczne
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.

Zaloguj się aby pisać w shoutboxie,
zarejestruj się jeśli nie masz konta.
Copyright © AutoPasjonaci.pl 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone.