Strefa logowania

zarejestruj się       przypomnij hasło

Dołącz do grona AutoPasjonatów!
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies. [zamknij]

Subaru Impreza

Blogi » opublikowano: 2012-05-31, zamieścił: jb009

Subaru Impreza tytuł chyba mówi wszystko... Subaru zasłynęło, gdy z taśm produkcyjnych zaczęły zjeżdżać te cudowne samochody. Choć oczywiście te 2 ostatnie generacje nie są już takim fenomenem na skalę światową, wciąż każdy fan motoryzacji kocha to pomrukiwanie boxera, zarówno na wolnych, jak i bardzo wysokich obrotach. Wiadomo - mamy też tzw. "Lancerowców", którzy nigdy nie pozwolą sobie wmówić, że to Subaru jest lepsze. ;) Historia obu tych modeli przedstawia się następująco: pierwszy Lancer (którego również bardzo cenię) wszedł do produkcji w 1973 r. Jak się domyślacie nie było wtedy wersji "EVO" ani nawet "Ralliart". Subaru wypuściło Imprezę na rynek 20 lat później!!! Jest to ogromna różnica. Na korzyść Subaru przemawia natomiast miejsce produkcji modelu. Od zawsze każda Impreza produkowana była tylko i wyłącznie w Japonii, zaś Lancer np. VI generacji wciąż produkowany jest w Wenezueli. Przechodząc już ściślej tylko do Imprezy nie chcę się rozwodzić o tej wspaniałej przyczepności i genialnych osiągach wersji WRX STI. To wie każdy... Impreza występowała do niedawna w 2 wersjach nadwoziowych, czyli w klasycznym sedanie i trochę dziwacznym, ale sympatycznym kombi. Każda Impreza miała silnik w układzie przeciwsobnym (nawet 1.6)... tego Lancery nie miały nigdy ;) Już w podstawowych wersjach był stały napęd 4x4, u konkurenta zaś tylko w EVO. Ale żeby nie było tak słodko... w 2007 r. Subaru zaczęło podążać za trendami i próbowało dostosować się do rynku. Wcześniej Impreza była bezkompromisowa... albo ją kochałeś, albo miałeś Lancera. Choć legenda WRC wciąż trwała, to hatchback zupełnie zerwał z klasyczną linią sedana utrwaloną tak dobrze na kartach motoryzacyjnej historii. Obecnie Impreza również występuje w 2 wersjach, ale to już nie to samo. W historii modelu były 3 wersje nadwoziowe. Pierwsza GC, która zasłynęła w rajdach za sprawą min. Colin Mcra'e, była spartańsko wyposażona i był to bardzo rzeczowy, męski samochód. Moc silnika była różna: od skromnych 97 do 280 KM w STI. O generacji GD, która była następna mógłbym marzyć godzinami. Jest to moja ulubiona generacja, na którą składają się model przedliftingowy (cudo na kołach) i poliftingowy. To właśnie w tym drugim zastosowano charakterystyczny nosek, który na początku nie przypadł do gustu wielbicielom marki. W miarę upływu lat opatrzył się i nie robi już złego wrażenia. Karoseria bez większych zmian ciągle była ta sama. Przełomowy model z serii GH jest bezpłciowy i po prostu nie ładny. Impreza utraciła zadziorność poprzedniczek. Szczególnie w wersji podstawowej. Na prośby kierowane do Subaru, koncern postanowił ulepszyć STI i można powiedzieć, że samochód nie jest najgorszy. Ale w porównaniu do tych klasycznych, starszych sedanów, nie ma najmniejszych szans.
(0) (0) (0) (0) (0)
Tagi: subaru, impreza

Zobacz również:

  • Powrót po 2 latach

    Powrót po 2 latach

    Nie było mnie ponad 2 lata. Trochę się nazbierało przez ten czas motoryzacyjnych przygód, które można by tu wrzucić :). Aktualnie...

    Kategoria: , opublikowano: 2014-12-10, komentarzy: 0, zamieścił: jb009

  • Subaru Legacy

    Subaru Legacy

    Subaru Legacy to prekursor rajdów samochodowych. Gdy wycofano go z tej dyscypliny sportowej,Subaru zbudowało Imprezę. Legacy ścigał się...

    Kategoria: , opublikowano: 2012-05-30, komentarzy: 2, zamieścił: jb009

  • Ken Block, proszę Państwa!

    Ken Block, proszę Państwa!

    Każdy, kto lubi ekstremalną jazdę z wyrafinowanymi pokazami kaskaderskimi, na pewno kojarzy postać Ken’a Block. Za każdym razem, kiedy...

    Kategoria: , opublikowano: 2011-09-25, komentarzy: 0, zamieścił: olab

Komentarze

Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która napisze tutaj komentarz.

Komentarze mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy

Daj znać znajomym

Losowe Auta

  • Opel Calibra 4x4 Bi-Turbo
    Opel Calibra 4x4 Bi-Turbo
    Opel Calibra 4x4 Bi-Turbo
    Pojemność 2.0 Moc: 481
    Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: Mickey Garage
  • OPEL B!
    OPEL B!
    OPEL B!
    Pojemność 1.8 Moc: 116
    Rodzaj paliwa: Pb+LPG Zamieścił: pawelGM
  • Leszek
    Leszek
    Leszek
    Pojemność 1.9 Moc: 155
    Rodzaj paliwa: ON Zamieścił: Worgen69
  • Toyota Corolla E12
    Toyota Corolla E12
    Toyota Corolla E12
    Pojemność 2.0 Moc: 110
    Rodzaj paliwa: ON Zamieścił: Toyka
  • Corsa
    Corsa
    Corsa
    Pojemność 1.0 Moc: 54
    Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: boro

Losowe Galerie

  • Finałowe przejazdy - Extremizer Motor Show Rudniki 2012

    Finałowe przejazdy - Extremizer Motor Show Rudniki 2012

    Zdjęć: 41
    Finałowe przejazdy na Extremizer Motor Show w Rudnikach

  • Wrzucanie silnika c20let do Calibry

    Wrzucanie silnika c20let do Calibry

    Zdjęć: 8
    No to wrzucamy

  • Oklejanie samochodów - www.zmianakoloruauta.pl

    Oklejanie samochodów - www.zmianakoloruauta.pl

    Zdjęć: 24
    Oklejanie samochodów www.zmianakoloruauta.pl

  • Mk2

    Mk2

    Zdjęć: 1
    Zdjęcia prac z golfem

  • Ford Fiesta

    Ford Fiesta

    Zdjęć: 1
    Moje małe autko


Kalendarz Imprez

 < < March 2024 > > 
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nd
01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Shout Box

08:54:57 Nevillberger : ?
08:54:57 Nevillberger : ?
06:12:30 justinrobinson : justinrobinson
05:39:11 elaclark : elaclark
11:42:32 Warsaw Dental Center : dentysta
01:15:43 Nevillberger : 6
20:22:40 wojast66 : l
10:29:39 Anastasia : dentysta
19:40:45 kyjoho : https://busytransport.wordpres
s.com
19:55:58 kyjoho : ?
19:55:59 kyjoho : ?
19:56:01 kyjoho : ?
19:56:04 kyjoho : test
19:56:13 kyjoho : fajna strona
19:56:23 kyjoho : cześć
19:56:27 kyjoho : pozdrawiam
19:56:34 kyjoho : jest tu kto?
19:56:36 kyjoho : ?
19:56:37 kyjoho : ?
19:56:38 kyjoho : ?
Odznacz aby wyłączyć automatyczne
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.

Zaloguj się aby pisać w shoutboxie,
zarejestruj się jeśli nie masz konta.
Copyright © AutoPasjonaci.pl 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone.